منوعات وطلبات فى عمل سرفر سلك رود (silkroad4arab)



طلبات من خارج السيرفر وشروحات 

1- عـمل سـيرفر خـاصHERE



2- عـاوز مـلفات مـوقع HERE



HERE

3-
فى 3 طـرق لعـمل السـيرفـر و 3 طـرق ليـهم شـرح واحـد تـمام1- عـلى هـماشى 
ده لازمـ يخـشو مـعاك فـى رووم عـشان يـبقا فـى شـبكة اقـفل الـ FireWall


2-
Ip Staticوده بـتطلبو مـن الـشركة
HERE
بتـكلم الـشركة تـقولهم عـايز static IP هـيقلولك على حاجه تعـملها مـن المـوقع وخـلال 24 سـاعه يتقدر تدخل على صفحه الروتر تاخد ال IP بس خلى بالك من حاجه فى link عندنا ب 80 جنيه فى الشهر مش زى tedata ب 10 جنيه بس فى الشهر


3-
VPS

HERE

شرح ليه

IIS
VPS ده بيكون جهاز بتشغل عليه السيرفر بتاعك والمميزات اللى فيه انه فيه سرعه اتصال عاليه جدا بالنت وبيكون شغال 24/7 وبامكانيات جهاز عاليه جدا علشان تشيل لعيبه فى السيرفر بتاعك اكتر وفى شركات كتير بتاعت VPS




4-
ملفات dump كتيره واللعبه تقيله
البرنامج اهوحمل دولات الاول واتبع الشرح
http://www27.zippyshare.com/v/44783088/file.html
http://www27.zippyshare.com/v/79904684/file.html
شرح الاستخدام

1- حط ملف برنامج RemoveDumpFiles فى ملفات السيرفر
2- افتح xvi
3- اضغط file بعدين opean واختار الى انت عايزه زي Sr_GM او Sr_SM او GlobalManger
4- بعدين اضغط فوق على XVIScript واختار file وبعدين opean T تانى واختار RemoveDump File
5- واعمل ExecuTe
6- اعمل Save او CTRL +S واقفل مبروك عليك كده مافيش ملفات Dump تانى
طلبات من جوا اللعبه وشروحات 

1-
شرح لـ Stall 500bHERE


2-
ازاى اغير اسم المدن
textdata_object
فـى الميــديـا 



3-
عايز احط Music
لتغير موسيقي ال Intro

music\roc_bgm_total.ogg
........................
لتغير موسيقي FW
music\fortress_war.ogg
........................
لتغير موسيقي المدن

Jangan] music\jangan_town.ogg]
Donwhang] music\donwhang_town.ogg]
Constantinople] music\easterneurope_town.ogg]
Smarkand] music\centralasia_town.ogg]
Baghdad] music\arabia_town.ogg]
Alex south] music\egypt_town_alexandria1.ogg]
Alex north] music\egypt_town_alexandria2.ogg]
Roc] music\roc_battle.ogg]



4-
عاوز اغير اسامى npc
عايز تغير اسم الـ npc
من Media\server_dep\silkroad\textdata\textdata_object




5-
+255
HERE



6-
نسبه نجاح الماجيك بوبHERE
او ممكن تخلى 10 75

التحكم فى الايتم فى ماجيك بوب

SRO_VT_SHARD -> Tables -> _RefGachaItemSet
فى الداتا بيز و الميديا
العمود رقم 3 بيكون فيه كود الايتم

بص العمود رقم 3 بيكون فيه كود الايتم

خود الكود كوبى و ابحث عنه فى ال Common

هتعرف السطر ده بتاع أى اتم بالضبط

و الايتم ألى عايز تلغيها اعمل ال service بتاعها 0

ألى هو اول عمود
و common ف
Sro_vt_shard
في تابل اسمه refcommon 




7-
دلوقتى عاوز الناس تنزل معاه سيلك مثلا او ايتم
HERE



8-
كيفية مسح حاجات من F10

SRO_VT_SHARD -> Tables -> RefShopGoods

هتلاقى كل حاجه موجوده فى ال item mall اعمل ال service 0 لو عايز تقفلها ومتنساش تعمل فى الكلينت زى ما هتعمل فى الداتابيز من .text اسمه refshopgoods برضه



9-
عايز اعرف ازاي انزل لفل البونيك مثلا roc lvl 100 اخليه 90HERE



10-
دلوقتى وانتا جوا اللعبه عملت صوره لل guild ومش باينه
HERE



11-
عاوز اظبط نسبه نجاح ++
HERE



12-
عاوز تضيف premuim 30%
HERE


13-
الفورتيس
HERE

HERE



14-
انا محتاج اعدل علي الـ logo و الـ logo bigHERE



15-
انا عندي client d16 عايز اخد منو ملفات الاسلحة d16 اخد ملفات ايه
كود PHP:
Data\prim\mesh\item\china\armorData\prim\mesh\item\china\weapon
Data
\prim\mesh\item\europe\armor
Data
\prim\mesh\item\europe\weapon
Data
\prim\mtrl\etc
Data
\prim\mtrl\item\china\armor
Data
\prim\mtrl\item\china\weapon
Data
\prim\mtrl\item\etc
Data
\prim\mtrl\item\europe\weapon
Data
\prim\skel\item\china\armor
Data
\prim\skel\item\china\weapon
Data
\prim\skel\item\europe\weapon
Data
\res\item\china\shield
Data
\res\item\china\weapon
Data
\res\item\europe\shield
Data
\res\item\europe\weapon
Media
\icon\item\china
Media
\icon\item\china\acc
Media
\icon\item\china\man_item
Media
\icon\item\china\shield
Media
\icon\item\china\weapon
Media
\icon\item\china\woman_item
Media
\icon\item\europe
Media
\icon\item\europe\acc
Media
\icon\item\europe\man_item
Media
\icon\item\europe\shield
Media
\icon\item\europe\weapon
Media
\icon\item\europe\woman_item
Particles
\system
Particles
\textures  


16-
ازاى امسح البريميوم من اى حد

كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
DELETE FROM _TimedJob WHERE CharID 
'ID'  


17-
i want to know how to make the item at npc FBHERE


18-
ازاي اعدل حاجا في الميديا
HERE
كيفيه عمل ابديت

HERE


19-
تغيير مكان ال Unique و تعديل وقت النزول 
HERE



20-
انا عندى موب عايز اعملو Unique 

كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
GO

update _RefObjCommon set Rarity 
3 where CodeName128 'Code el mob hna'Print 'Mob has been changed to unique' Print 'Query Has Created by Alaa2k'  

21-
عاوز ga ينزل بونك بس 
HERE



22-
1-
عاوز تغير اسعار الايتم

حضرتك اول طلب هتروح Refpriceofitem
ودور علي الكود اللي عايز تغير سعرو واعمل Paymnetdevice 

1 = Gold
2 = Silk
4 = Gift Silk (Received Silk)
16 = Point (vSRO); Premium Silk (iSRO & kSRO)
32 = Honor Point
64 = Copper Coin
128 = Iron Coin
256 = Silver Coin
512 = Gold Coin
1024 = Arena Coin
2-
دلوقتى دخلت الجيم ملئتش البرميم مش موجود 
go refobjcommon
ودور علي كود البريميم واعمل ال service 1 مش 0



23-
اعمل تيتل يعجبك
HERE



24-
ازاي اعمل SPEED
و اغير و اعدل علي الوقت بتعها

HERE

اكتب /makeitem speed ودوس F3 هيجبلك كل الSpeed اللى فى الجيم

HERE



25-
ازاي اضبط Arena
SMC->SR_Scheduler



SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_MATCH_POINT

SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_MATCH_FLAG
دول لازم شغالين 24 ساعة



SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_XXX_PARTICIPATION
دا معاد التسجيل


SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_XXX

معاد الأرينا نفسها.


متعلق به 
HERE
عشان تظبط الوقت



26-
MaxStock
SQL / SRO_VT_SHARD / TABLES / RefObjItem 
MaxStock خليها الرقم اللى انت عايزو



27-
عاوز الناس تنزل لفل مثلا 110
هتفتح SQL
وبعدين تختار
SRO_VT_Shard /Programmability/Stored Procedures /_AddNewChar

كود PHP:
-- ہخ´ّ½أ½؛إغہج ہû؟ëµا¸é¼¸¶ءِ¸·؟، WorldID؟ح 1°ھہ» ´ُ ³ض¾î ءض¾ْ´ظ!      
    
INSERT INTO _Char (RefObjIDCharName16ScaleStrengthIntellectLatestRegion,PosXPosYPosZAppointedTeleportInventorySize,      
                
LastLogoutCurLevelMaxLevelRemainGoldRemainStatPointRemainSkillPointHPMPJobLvl_TraderJobLvl_HunterJobLvl_RobberWorldID)      
    
VALUES (@RefCharID, @CharName, @CharScale2020, @StartRegionID, @StartPos_X, @StartPos_Y, @StartPos_Z, @DefaultTeleport45,      
                
GetDate(), 11000200,2001111)  
1,1
خليها
110.110



28-
ازاي ادخل على سيرفير من دون Edx Loder
عايز اخش من Launcher

HERE



29-
عاوز تظبط اكونت [GM]HERE



30-
جميع ملفات New Pets Attack ميديا وداتا All Follow Pets
All Follow Pets
All Follow Pets
All Follow Pets



31-
تضيف ايتم ل char معين
كود PHP:
USE(SRO_VT_SHARD)
--
Usage:
--
exec _ADD_ITEM_EXTERN 'CharName','ItemsCodeName',Count,OptLvl declare @CharName varchar(64)set @CharName 'YourCharName'exec _ADD_ITEM_EXTERN @CharName,'ITEM_EU_TSTAFF_11_SET_B_RARE',1,1  
ده عشان تضيف ايتم لـ Char معين عدل على ITEM_EU_TSTAFF_11_SET_B_RARE بكود الايتم اللى عايزو 

32-
عاوز ترجع الشخصيه janjan
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARDUPDATE _Char SET LatestRegion25000posX982 posY= -0.421872 ,posZ140 ,AppointedTeleport=27754,TelRegion0TelPosX0TelPosY0TelPosZ0DiedRegion,DiedPosX,DiedPosY0DiedPosZ0WorldID1 WHERE CharID>= 0  


33-
عايز كويري مسح الناس الي واخدة جميع الفورتيس وار و يبداو يخدوها من الاول

كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
UPDATE _SiegeFortress SET GuildID 
0  


34-
عاوز الناس المعاهم جلوبال ميكتبش فيه
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARDExec [Dbo].[_SEEK_N_DESTROY_ITEM]  ['ITEM Code Name' ]  
لو عاوز تقفل الجلوبال خالص 

هتروح علي Ref.Shopgood's في ال Media وهتعمل بحث عن كلمت CHAT و هتيحي في الاول هتلقيها 1هتخليها 0 و نفس الكلام بردو في SRO_VT_SHARD



35-
open all skill to gm 

كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD]  
DECLARE @
CharName varchar(255)  
DECLARE @
CharID INT  
SET 
@CharName='MyReturn'    SELECT @CharID CharID FROM _Char WHERE CharName16=@CharName  
UPDATE _CharSkillMastery SET Level 
'120' WHERE CharID=@CharID  
INSERT INTO _CharSkill VALUES 
(@CharID,1,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,2,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,40,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,70,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,298,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,306,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,314,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,322,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,346,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,378,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,418,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,463,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,558,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,569,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,580,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,588,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,596,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,604,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,647,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,655,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,672,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,689,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,699,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,708,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,716,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,724,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,735,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,746,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,757,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,765,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,773,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,781,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,789,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,797,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,805,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,813,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,821,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,829,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,853,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,885,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,925,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,933,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,943,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,952,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,960,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,968,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,976,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,984,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,992,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1003,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1014,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1025,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1033,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1041,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1049,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1053,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1057,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1065,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1073,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1081,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1089,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1099,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1108,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1116,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1124,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1132,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1140,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1148,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1153,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1158,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1163,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1168,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1173,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1178,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1189,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1200,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1217,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1234,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1244,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1253,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1261,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1269,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1271,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1273,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1275,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1286,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1297,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1308,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1316,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1324,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1332,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1337,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1342,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1350,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1358,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1368,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1377,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1385,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1393,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1398,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1403,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1408,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1410,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1412,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1414,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1422,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1430,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1438,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1443,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1448,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1465,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1482,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1499,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1509,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1518,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1526,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1534,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1539,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1544,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1549,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1557,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1565,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1573,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1578,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1583,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1588,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1593,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1598,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1609,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1617,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1628,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3149,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3167,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3176,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3224,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3340,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3349,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3364,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3379,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3391,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3406,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3409,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3415,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3430,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3431,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3446,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3461,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3467,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3473,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7139,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7159,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7203,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7322,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7385,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7390,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7392,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7404,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7418,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7474,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7484,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7513,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7520,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7536,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7554,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7577,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7582,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7584,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7596,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7612,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7637,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7651,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7672,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7675,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7688,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7798,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7805,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7829,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7838,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7839,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7853,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7862,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7877,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7881,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7894,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7899,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7907,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7919,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7931,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7938,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7947,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7953,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7959,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7962,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7972,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7980,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7995,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7997,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8010,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8024,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8050,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8084,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8097,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8103,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8109,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8115,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8119,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8129,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8133,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8142,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8150,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8164,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8171,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8183,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8195,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8204,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8214,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8220,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8221,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8238,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8239,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8250,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8253,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8276,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8291,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8304,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8316,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8320,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8338,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8347,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8348,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8361,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8370,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8379,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8383,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8390,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8399,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8405,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8410,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8414,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8416,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20494,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20497,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20500,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,21215,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,21217,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30578,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30584,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30590,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30596,1)    INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30600,1)  


36-
eu drop remove
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD_INIT]  GO
UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET DropCount 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 
AND 14869

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET DropCount 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 
AND 14180

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET DropCount 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 
AND 12843

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET DropCount 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 
AND 11416


UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 
AND 14869

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 
AND 14180

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 
AND 12843

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 
AND 11416



UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 
AND 14869

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 
AND 14180

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 
AND 12843

UPDATE dbo
._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative 
0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 
AND 11416  


37-
avatar gm
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD  --Usage:
--
exec _ADD_ITEM_EXTERN 'CharName','ItemsCodeName',Count,OptLvl declare @CharName varchar(64)
  
set @CharName 'GM'
  
exec _ADD_ITEM_EXTERN @CharName,'ITEM_ETC_AVATAR_M_GM_UNIFORM',1,0  


38-
ودة عشان تنقل من DB ل DB تنية
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD 
GO 
TRUNCATE TABLE 
[dbo].[_RefObjItem]   GO 
insert into SRO_VT_SHARD
.dbo._RefObjItem select from SRO_VT_SHARD1.dbo._RefObjItem  


39-
اضافه دجرى جديد مثلا 14 او 15HERE

نزل الملفات وحطها بدل العندك import



40-

عايز اغير لفل ايتم

عايز اغير سعر ايتم

1 - _RefObjCommon
2 - _RefPricePolocyOfItem



41-
فى ايتم فى npc بس مش بتعرف تشتريها

بوص يا باشا Go SRO_VT_SHARD
GO
_RefShop
بوص هالئي في Item في الاول الصفة الاولي بتاعية service
في Item مكتوب جمبة واحد 1
دة بيبوقا يتشري ولي صفر 0 دة مش بيتشرا وي لو عندك مشكلة كراش في F10 
اقفل شويه ايتم 

42-
موضوع ازاي نديف item fe NPC * AvaterHERE



43-
◄◄◄حصريا Souless Arch weapon System►►►HERE



44-
ازااى اخلــى items الـ silk والـ avatars تتحط فى الــ stall والـ exchange مع العلم انها كلها بجميع انوعها غير قابلة للمبادلة
SRO_VT_SHARD / TABLES / RefObjCommon
CanTrade = 1 
بدل 0 




45-
لو سمحت كنت عايز اعرف اعدل ازي hp بتع الموبيس
من تابل refobjchar
وعلشان تجيب كود الموبس من refobjcommon



46-
تعديل الوان الــ Mobs-Avatars-Weapons
HERE




47-
الوحوش مش بتظهر ومفيش وحوش فى اللعبه
مع ان كل حاجا انت عاملها تمام


اول حاجا مطلوب منك انك تحمل الملف ده
HERE

تحطها فى C

تانى حاجا هتاخد الكويرى ده وتكتبوا فى SQL

كود PHP:
DELETE FROM [SRO_VT_SHARD ].[dbo].[Tab_RefNest]
USE [
SRO_VT_SHARD]
  
GO
BULK INSERT Tab_RefNest FROM 
'C:\RefNEst.txt' WITH (FIELDTERMINATOR '\t')  
واعمل Save



48-
HOW TO CHANGE PREMUIM %%
1*هتــروح للــ Line بـتــاع الــ Prem فـ الـ _RefObjCommon هتــروح علــى أخــر صـفـ هتــلاقـى أسمــوا Link أعــرفـ مكتــوبـ فيــه رقــمـ كــامـ !

2*هتــروح علــى الرقــمـ اللـى أنــتـ شفتــوا (Link) فـ _RefObjItem هتــروح علــى الــ Desc2_128 عشــانـ تعــرفـ أســمـ الــ Skill !

3*هتــروح علــى _RefSkill وتجيــبـ Line الــ Skill وتغيــر بقــى الـ Params علــى حســبـ مـ أنــتـ عــايــز ..

4* متنســاشـ تغيــر فـى الميــديـا بــردوا !




49-
Honor Points

اقتباس:
USE [SRO_VT_SHARD]
DECLARE @CharName Varchar (MAX)
DECLARE @Graduates INT
DECLARE @HonorPoints INT
DECLARE @CharID INT
DECLARE @CampID INT
SET @CharName = 'Charname'
SET @CharID = (Select CharID FROM _Char Where CharName16 = @CharName)
SET @CampID = (Select TOP 1 CampID FROM _TrainingCampBuffStatus Where RecipientCharID = @CharID)
SET @Graduates = '1234'
SET @HonorPoints= @Graduates * 39

--------------------

UPDATE [Dbo].[_TrainingCamp]
SET GraduateCount = @Graduates
WHERE [Dbo].[_TrainingCamp].[ID] = @CampID
UPDATE [dbo].[_TrainingCampMember]
SET HonorPoint = @HonorPoints
WHERE [dbo].[_TrainingCampMember].[CampID]=@CampI

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اذاى تضبط نسبه نجاح ال+ وحجات كتير وتغير مكان اليونيكات وتغير اسامى الnpc

طريه وضع اماكن اليونى كات على الخريطه

طريقة عمل ال Auto Select