منوعات وطلبات فى عمل سرفر سلك رود (silkroad4arab)
طلبات من خارج السيرفر وشروحات
1- عـمل سـيرفر خـاصHERE
2- عـاوز مـلفات مـوقع HERE
HERE
3-
فى 3 طـرق لعـمل السـيرفـر و 3 طـرق ليـهم شـرح واحـد تـمام1- عـلى هـماشى
ده لازمـ يخـشو مـعاك فـى رووم عـشان يـبقا فـى شـبكة اقـفل الـ FireWall
2-
Ip Staticوده بـتطلبو مـن الـشركة
HERE
بتـكلم الـشركة تـقولهم عـايز static IP هـيقلولك على حاجه تعـملها مـن المـوقع وخـلال 24 سـاعه يتقدر تدخل على صفحه الروتر تاخد ال IP بس خلى بالك من حاجه فى link عندنا ب 80 جنيه فى الشهر مش زى tedata ب 10 جنيه بس فى الشهر
3-
VPS
HERE
شرح ليه
IIS
VPS ده بيكون جهاز بتشغل عليه السيرفر بتاعك والمميزات اللى فيه انه فيه سرعه اتصال عاليه جدا بالنت وبيكون شغال 24/7 وبامكانيات جهاز عاليه جدا علشان تشيل لعيبه فى السيرفر بتاعك اكتر وفى شركات كتير بتاعت VPS
4-
ملفات dump كتيره واللعبه تقيله
البرنامج اهوحمل دولات الاول واتبع الشرح
http://www27.zippyshare.com/v/44783088/file.html
http://www27.zippyshare.com/v/79904684/file.html
شرح الاستخدام
1- حط ملف برنامج RemoveDumpFiles فى ملفات السيرفر
2- افتح xvi
3- اضغط file بعدين opean واختار الى انت عايزه زي Sr_GM او Sr_SM او GlobalManger
4- بعدين اضغط فوق على XVIScript واختار file وبعدين opean T تانى واختار RemoveDump File
5- واعمل ExecuTe
6- اعمل Save او CTRL +S واقفل مبروك عليك كده مافيش ملفات Dump تانى
طلبات من جوا اللعبه وشروحات
1-
شرح لـ Stall 500bHERE
2-
ازاى اغير اسم المدن
textdata_object
فـى الميــديـا
3-
عايز احط Music
لتغير موسيقي ال Intro
music\roc_bgm_total.ogg
........................
لتغير موسيقي FW
music\fortress_war.ogg
........................
لتغير موسيقي المدن
Jangan] music\jangan_town.ogg]
Donwhang] music\donwhang_town.ogg]
Constantinople] music\easterneurope_town.ogg]
Smarkand] music\centralasia_town.ogg]
Baghdad] music\arabia_town.ogg]
Alex south] music\egypt_town_alexandria1.ogg]
Alex north] music\egypt_town_alexandria2.ogg]
Roc] music\roc_battle.ogg]
4-
عاوز اغير اسامى npc
عايز تغير اسم الـ npc
من Media\server_dep\silkroad\textdata\textdata_object
5-
+255
HERE
6-
نسبه نجاح الماجيك بوبHERE
او ممكن تخلى 10 75
التحكم فى الايتم فى ماجيك بوب
SRO_VT_SHARD -> Tables -> _RefGachaItemSet
فى الداتا بيز و الميديا
العمود رقم 3 بيكون فيه كود الايتم
بص العمود رقم 3 بيكون فيه كود الايتم
خود الكود كوبى و ابحث عنه فى ال Common
هتعرف السطر ده بتاع أى اتم بالضبط
و الايتم ألى عايز تلغيها اعمل ال service بتاعها 0
ألى هو اول عمود
و common ف
Sro_vt_shard
في تابل اسمه refcommon
7-
دلوقتى عاوز الناس تنزل معاه سيلك مثلا او ايتم
HERE
8-
كيفية مسح حاجات من F10
SRO_VT_SHARD -> Tables -> RefShopGoods
هتلاقى كل حاجه موجوده فى ال item mall اعمل ال service 0 لو عايز تقفلها ومتنساش تعمل فى الكلينت زى ما هتعمل فى الداتابيز من .text اسمه refshopgoods برضه
9-
عايز اعرف ازاي انزل لفل البونيك مثلا roc lvl 100 اخليه 90HERE
10-
دلوقتى وانتا جوا اللعبه عملت صوره لل guild ومش باينه
HERE
11-
عاوز اظبط نسبه نجاح ++
HERE
12-
عاوز تضيف premuim 30%
HERE
13-
الفورتيس
HERE
HERE
14-
انا محتاج اعدل علي الـ logo و الـ logo bigHERE
15-
انا عندي client d16 عايز اخد منو ملفات الاسلحة d16 اخد ملفات ايه
كود PHP:
Data\prim\mesh\item\china\armor\ Data\prim\mesh\item\china\weapon
Data\prim\mesh\item\europe\armor
Data\prim\mesh\item\europe\weapon
Data\prim\mtrl\etc
Data\prim\mtrl\item\china\armor
Data\prim\mtrl\item\china\weapon
Data\prim\mtrl\item\etc
Data\prim\mtrl\item\europe\weapon
Data\prim\skel\item\china\armor
Data\prim\skel\item\china\weapon
Data\prim\skel\item\europe\weapon
Data\res\item\china\shield
Data\res\item\china\weapon
Data\res\item\europe\shield
Data\res\item\europe\weapon
Media\icon\item\china
Media\icon\item\china\acc
Media\icon\item\china\man_item
Media\icon\item\china\shield
Media\icon\item\china\weapon
Media\icon\item\china\woman_item
Media\icon\item\europe
Media\icon\item\europe\acc
Media\icon\item\europe\man_item
Media\icon\item\europe\shield
Media\icon\item\europe\weapon
Media\icon\item\europe\woman_item
Particles\system
Particles\textures
16-
ازاى امسح البريميوم من اى حد
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
DELETE FROM _TimedJob WHERE CharID = 'ID'
17-
i want to know how to make the item at npc FBHERE
18-
ازاي اعدل حاجا في الميديا
HERE
كيفيه عمل ابديت
HERE
19-
تغيير مكان ال Unique و تعديل وقت النزول
HERE
20-
انا عندى موب عايز اعملو Unique
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
GO
update _RefObjCommon set Rarity = 3 where CodeName128 = 'Code el mob hna'Print 'Mob has been changed to unique' Print 'Query Has Created by Alaa2k'
21-
عاوز ga ينزل بونك بس
HERE
22-
1-
عاوز تغير اسعار الايتم
حضرتك اول طلب هتروح Refpriceofitem
ودور علي الكود اللي عايز تغير سعرو واعمل Paymnetdevice
1 = Gold
2 = Silk
4 = Gift Silk (Received Silk)
16 = Point (vSRO); Premium Silk (iSRO & kSRO)
32 = Honor Point
64 = Copper Coin
128 = Iron Coin
256 = Silver Coin
512 = Gold Coin
1024 = Arena Coin
2-
دلوقتى دخلت الجيم ملئتش البرميم مش موجود
go refobjcommon
ودور علي كود البريميم واعمل ال service 1 مش 0
23-
اعمل تيتل يعجبك
HERE
24-
ازاي اعمل SPEED
و اغير و اعدل علي الوقت بتعها
HERE
اكتب /makeitem speed ودوس F3 هيجبلك كل الSpeed اللى فى الجيم
HERE
25-
ازاي اضبط Arena
SMC->SR_Scheduler
SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_MATCH_POINT
SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_MATCH_FLAG
دول لازم شغالين 24 ساعة
SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_XXX_PARTICIPATION
دا معاد التسجيل
SCHEDULE_DEF_BATTLE_ARENA_XXX
معاد الأرينا نفسها.
متعلق به
HERE
عشان تظبط الوقت
26-
MaxStock
SQL / SRO_VT_SHARD / TABLES / RefObjItem
MaxStock خليها الرقم اللى انت عايزو
27-
عاوز الناس تنزل لفل مثلا 110
هتفتح SQL
وبعدين تختار
SRO_VT_Shard /Programmability/Stored Procedures /_AddNewChar
كود PHP:
-- ہخ´ّ½أ½؛إغہج ہû؟ëµا¸é¼* ¸¶ءِ¸·؟، WorldID؟ح 1°ھہ» ´ُ ³ض¾î ءض¾ْ´ظ!
INSERT INTO _Char (RefObjID, CharName16, Scale, Strength, Intellect, LatestRegion,PosX, PosY, PosZ, AppointedTeleport, InventorySize,
LastLogout, CurLevel, MaxLevel, RemainGold, RemainStatPoint, RemainSkillPoint, HP, MP, JobLvl_Trader, JobLvl_Hunter, JobLvl_Robber, WorldID)
VALUES (@RefCharID, @CharName, @CharScale, 20, 20, @StartRegionID, @StartPos_X, @StartPos_Y, @StartPos_Z, @DefaultTeleport, 45,
GetDate(), 1, 1, 0, 0, 0, 200,200, 1, 1, 1, 1)
خليها
110.110
28-
ازاي ادخل على سيرفير من دون Edx Loder
عايز اخش من Launcher
HERE
29-
عاوز تظبط اكونت [GM]HERE
30-
جميع ملفات New Pets Attack ميديا وداتا All Follow Pets
All Follow Pets
All Follow Pets
All Follow Pets
31-
تضيف ايتم ل char معين
كود PHP:
USE(SRO_VT_SHARD)
--Usage:
--exec _ADD_ITEM_EXTERN 'CharName','ItemsCodeName',Count,OptLvl declare @CharName varchar(64)set @CharName = 'YourCharName'exec _ADD_ITEM_EXTERN @CharName,'ITEM_EU_TSTAFF_11_SET_B_RARE',1,1
32-
عاوز ترجع الشخصيه janjan
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD] UPDATE _Char SET LatestRegion= 25000, posX= 982 , posY= -0.421872 ,posZ= 140 ,AppointedTeleport=27754,TelRegion= 0, TelPosX= 0, TelPosY= 0, TelPosZ= 0, DiedRegion= 0 ,DiedPosX= 0 ,DiedPosY= 0, DiedPosZ= 0, WorldID= 1 WHERE CharID>= 0
33-
عايز كويري مسح الناس الي واخدة جميع الفورتيس وار و يبداو يخدوها من الاول
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
UPDATE _SiegeFortress SET GuildID = 0
34-
عاوز الناس المعاهم جلوبال ميكتبش فيه
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD] Exec [Dbo].[_SEEK_N_DESTROY_ITEM] ['ITEM Code Name' ]
هتروح علي Ref.Shopgood's في ال Media وهتعمل بحث عن كلمت CHAT و هتيحي في الاول هتلقيها 1هتخليها 0 و نفس الكلام بردو في SRO_VT_SHARD
35-
open all skill to gm
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD]
DECLARE @CharName varchar(255)
DECLARE @CharID INT
SET @CharName='MyReturn' SELECT @CharID = CharID FROM _Char WHERE CharName16=@CharName
UPDATE _CharSkillMastery SET Level = '120' WHERE CharID=@CharID
INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,2,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,40,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,70,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,298,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,306,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,314,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,322,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,346,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,378,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,418,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,463,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,558,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,569,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,580,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,588,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,596,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,604,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,647,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,655,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,672,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,689,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,699,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,708,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,716,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,724,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,735,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,746,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,757,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,765,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,773,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,781,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,789,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,797,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,805,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,813,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,821,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,829,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,853,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,885,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,925,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,933,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,943,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,952,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,960,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,968,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,976,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,984,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,992,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1003,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1014,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1025,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1033,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1041,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1049,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1053,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1057,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1065,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1073,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1081,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1089,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1099,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1108,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1116,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1124,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1132,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1140,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1148,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1153,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1158,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1163,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1168,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1173,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1178,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1189,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1200,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1217,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1234,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1244,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1253,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1261,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1269,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1271,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1273,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1275,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1286,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1297,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1308,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1316,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1324,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1332,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1337,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1342,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1350,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1358,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1368,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1377,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1385,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1393,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1398,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1403,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1408,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1410,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1412,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1414,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1422,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1430,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1438,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1443,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1448,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1465,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1482,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1499,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1509,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1518,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1526,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1534,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1539,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1544,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1549,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1557,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1565,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1573,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1578,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1583,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1588,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1593,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1598,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1609,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1617,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,1628,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3149,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3167,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3176,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3224,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3340,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3349,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3364,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3379,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3391,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3406,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3409,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3415,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3430,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3431,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3446,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3461,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3467,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,3473,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7139,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7159,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7203,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7322,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7385,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7390,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7392,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7404,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7418,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7474,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7484,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7513,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7520,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7536,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7554,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7577,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7582,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7584,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7596,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7612,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7637,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7651,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7672,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7675,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7688,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7798,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7805,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7829,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7838,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7839,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7853,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7862,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7877,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7881,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7894,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7899,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7907,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7919,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7931,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7938,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7947,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7953,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7959,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7962,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7972,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7980,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7995,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,7997,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8010,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8024,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8050,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8084,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8097,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8103,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8109,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8115,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8119,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8129,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8133,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8142,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8150,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8164,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8171,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8183,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8195,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8204,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8214,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8220,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8221,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8238,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8239,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8250,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8253,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8276,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8291,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8304,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8316,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8320,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8338,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8347,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8348,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8361,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8370,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8379,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8383,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8390,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8399,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8405,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8410,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8414,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,8416,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20494,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20497,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,20500,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,21215,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,21217,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30578,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30584,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30590,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30596,1) INSERT INTO _CharSkill VALUES (@CharID,30600,1)
36-
eu drop remove
كود PHP:
USE [SRO_VT_SHARD_INIT] GO
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET DropCount = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 AND 14869
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET DropCount = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 AND 14180
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET DropCount = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 AND 12843
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET DropCount = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 AND 11416
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 AND 14869
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 AND 14180
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 AND 12843
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Absolute = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 AND 11416
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 14181 AND 14869
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 12844 AND 14180
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 11417 AND 12843
UPDATE dbo._RefDropItemAssign
SET Prob_Relative = 0
WHERE RefItemID BETWEEN 10897 AND 11416
37-
avatar gm
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD --Usage:
--exec _ADD_ITEM_EXTERN 'CharName','ItemsCodeName',Count,OptLvl declare @CharName varchar(64)
set @CharName = 'GM'
exec _ADD_ITEM_EXTERN @CharName,'ITEM_ETC_AVATAR_M_GM_UNIFORM',1,0
38-
ودة عشان تنقل من DB ل DB تنية
كود PHP:
USE SRO_VT_SHARD
GO
TRUNCATE TABLE [dbo].[_RefObjItem] GO
insert into SRO_VT_SHARD.dbo._RefObjItem select * from SRO_VT_SHARD1.dbo._RefObjItem
39-
اضافه دجرى جديد مثلا 14 او 15HERE
نزل الملفات وحطها بدل العندك import
40-
عايز اغير لفل ايتم
عايز اغير سعر ايتم
1 - _RefObjCommon
2 - _RefPricePolocyOfItem
41-
فى ايتم فى npc بس مش بتعرف تشتريها
بوص يا باشا Go SRO_VT_SHARD
GO
_RefShop
بوص هالئي في Item في الاول الصفة الاولي بتاعية service
في Item مكتوب جمبة واحد 1
دة بيبوقا يتشري ولي صفر 0 دة مش بيتشرا وي لو عندك مشكلة كراش في F10
اقفل شويه ايتم
42-
موضوع ازاي نديف item fe NPC * AvaterHERE
43-
◄◄◄حصريا Souless Arch weapon System►►►HERE
44-
ازااى اخلــى items الـ silk والـ avatars تتحط فى الــ stall والـ exchange مع العلم انها كلها بجميع انوعها غير قابلة للمبادلة
SRO_VT_SHARD / TABLES / RefObjCommon
CanTrade = 1
بدل 0
45-
لو سمحت كنت عايز اعرف اعدل ازي hp بتع الموبيس
من تابل refobjchar
وعلشان تجيب كود الموبس من refobjcommon
46-
تعديل الوان الــ Mobs-Avatars-Weapons
HERE
47-
الوحوش مش بتظهر ومفيش وحوش فى اللعبه
مع ان كل حاجا انت عاملها تمام
اول حاجا مطلوب منك انك تحمل الملف ده
HERE
تحطها فى C
تانى حاجا هتاخد الكويرى ده وتكتبوا فى SQL
كود PHP:
DELETE FROM [SRO_VT_SHARD ].[dbo].[Tab_RefNest]
USE [SRO_VT_SHARD]
GO
BULK INSERT Tab_RefNest FROM 'C:\RefNEst.txt' WITH (FIELDTERMINATOR = '\t')
48-
HOW TO CHANGE PREMUIM %%
1*هتــروح للــ Line بـتــاع الــ Prem فـ الـ _RefObjCommon هتــروح علــى أخــر صـفـ هتــلاقـى أسمــوا Link أعــرفـ مكتــوبـ فيــه رقــمـ كــامـ !
2*هتــروح علــى الرقــمـ اللـى أنــتـ شفتــوا (Link) فـ _RefObjItem هتــروح علــى الــ Desc2_128 عشــانـ تعــرفـ أســمـ الــ Skill !
3*هتــروح علــى _RefSkill وتجيــبـ Line الــ Skill وتغيــر بقــى الـ Params علــى حســبـ مـ أنــتـ عــايــز ..
4* متنســاشـ تغيــر فـى الميــديـا بــردوا !
49-
Honor Points
اقتباس:
USE [SRO_VT_SHARD] DECLARE @CharName Varchar (MAX) DECLARE @Graduates INT DECLARE @HonorPoints INT DECLARE @CharID INT DECLARE @CampID INT SET @CharName = 'Charname' SET @CharID = (Select CharID FROM _Char Where CharName16 = @CharName) SET @CampID = (Select TOP 1 CampID FROM _TrainingCampBuffStatus Where RecipientCharID = @CharID) SET @Graduates = '1234' SET @HonorPoints= @Graduates * 39 -------------------- UPDATE [Dbo].[_TrainingCamp] SET GraduateCount = @Graduates WHERE [Dbo].[_TrainingCamp].[ID] = @CampID UPDATE [dbo].[_TrainingCampMember] SET HonorPoint = @HonorPoints WHERE [dbo].[_TrainingCampMember].[CampID]=@CampI |
تعليقات
إرسال تعليق